Ole oman aikasi hallitsija

OSTOSKORISI


Hinta
Määrä

YHTEENSÄ

€0,00 Päivitä ostoskoria

Toimituskulut lasketaan kassalla.

"Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty” - näin suunnitelmallisuus pelastaa ruoka-arkesi!

Ruoka -arki pitää sisällään paljon turhaa säätöä ja sähellystä, jotka aiheuttavat ylimääräistä stressiä, vievät aikaa ja kuluttavat rahasi. Suunnitelmallisuuden avulla sinun on mahdollista muuttaa suunta kohti stressitöntä, helppoa ja inspiroivaa arkiruokailua.


Tässä artikkelissa kerron sinulle kuinka ruoka -arkesi tulee muuttumaan kahdella pienellä, mutta merkittävällä välineellä.


Aluksi muutama yleisin ruokastressin aihe, jotka voivat pyöriä mielessä päivästä toiseen jopa useamman kerran päivässä: “Mitä tänään syötäisiin?” -kysymys, yllättävät ruokalaskut: “Taas näin paljon!”, aina kaapista puuttuu jotain, taas pitäisi mennä kauppaan... Lisäksi tuntuu, että koko ajan on oltava miettimässä, ostamassa, laittamassa, tiskaamassa. Näiden asioiden pyörittäminen mielessä päivittäin on ymmärrettävästi uuvuttavaa. Varsinkin, jos mielessäsi on tunne, että ratkaisua tälle ikuiselle ruokarumballe ei näy.


Nämä ruoka-arjen pulmat on kuitenkin täysin ratkaistavissa suunnitelmallisuuden avulla. Tarkastellaan seuraavaksi kuinka ruoka -arkesi tulee muuttumaan, kun kiinnität huomiota viikoittaisten ruokasuunnitelmien ja ostoslistojen tekoon. Nämä kaksi välinettä ovat yksinkertaisia, mutta todellisia taikasanoja ruoka -arkesi muutoksessa.


Viikon ateriasuunnitelman teko


Kun suunnittelet viikon ruokasuunnitelman etukäten, poistat heti kättelyssä ruoka -arjen suurimman ja hankalimman kysymyksen: “Mitä tänään syötäisiin?”. Tämä on yleisin arkiruokailuun liittyvä ongelma, joka aiheuttaa stressiä, kuormitusta ja ahdistusta. Ajatukset pyörivät tämän kysymyksen äärellä jopa useita kertoja päivässä.


Suunnitellessasi viikon ruokasuunnitelman etukäteen, sinun ei tarvitse miettiä tätä kysymystä enää koko viikon aikana. Suunnitelman tekoon kuluu parhaillaan vain muutama minuutti. Voit myös kierrättää vanhoja suunnitelmiasi, jolloin voit unohtaa koko kysymyksen.

 

Ostoslistan teko

Ostoslistan kokoat kätevästi ruokasuunnitelmasi pohjalta. Sinun ei tarvitse arpoa mitä listaan kirjoittaa, sillä näet tarvittavat suoraan suunnitelmastasi. Ostoslistan tekoon kuluu muutamia minuutteja, kun tunnet suunnitelmasi. Toistojen kautta opit myös muistamaan käyttämäsi reseptit ja raaka-aineet ulkoa.


 

Helppoa, nopeaa ja stressitöntä, eikö? Tässä ei kuitenkaan ole vielä kaikki…


Kaupassa asiointi helpottuu


Kaupassa asiointi on helppoa ja stressitöntä. Tiedät nyt mitä tarvitset ja voit vain poimia tarvikkeet ostos -kärriin. Sinun ei tarvitse enää kaupassa pohtia, että mitä tänään syötäisiin, eikä tulla seuraavana päivänä uudelleen miettimään samaa asiaa hyllyjen äärelle.

Suunnitelmallisuuden avulla säästät rahaa

Kun tiedät etukäteen mitä syöt seuraavan viikon aikana ja mitä raaka-aineita tarvitset, voit suunnitella ruokakulut etukäteen. Ennustettavien ruokakulujen avulla teet talouden pidosta suunnitelmallisempaa. Säästät rahaa myös vältyttyäsi hutiostoksilta ja erilaisilta mieliteko-ostoksilta, kuten nälkäisenä ostetuilta suklaapatukoilta ja herkuilta. Opit myös harjoituksen kautta arvioimaan kotitaloutesi kulutuksen, jolloin ruokahävikki vähenee. Et enää heitä ruokaa (rahaa) roskikseen.


Ruoanlaittoon syntyy uutta kipinää ja inspiraatiota


Suunnitelmallisuuden avulla ruoanlaitosta tulee helppoa ja nopeaa. Tiedät aina, että kaapistasi löytyy kaikki tarvittava ja tiedät mitä olet tekemässä. Voit vain ryhtyä hommiin. Sinulla on jo niin selvät sävelet, että ruoanlaittoon ryhtyminen ei enää aiheuta ylimääräistä stressiä. Sinun ei todellakaan enää tässä vaiheessa tarvitse miettiä: “ Mitä tänään syötäisiin?”, tai: “Mitähän näistä oikein loihtisi ruuaksi?”. Onnistumisten myötä tekemisen ilo, inspiraatio ja kokeilunhalu kasvavat.


Ruokavaliosi muuttuu terveellisemmäksi


Kun alat viihtyä keittiössä paremmin ja aikasi riittää ruoasta nauttimiseen, alat pitää yhä enemmän itse tekemisestä jolloin einekset sekä puolivalmiit ateriat jäävät yhä useammin kaupan hyllylle. Mielenkiinto siihen mitä syöt lisääntyy. Alat kiinnittää enemmän huomiota hyviin raaka-aineisiin ja maukkaisiin makuihin.

 

“Hyvä ruoka - parempi mieli”

Innostuksen ja ruokavalion muutoksen myötä alat huomata muutoksia myös omassa hyvinvoinnissa. Alat huomata kuinka sinulla on aivan uutta energiaa, jaksat paremmin ja olet pirteämpi. Tämä motivoi sinua pitämään itsestäsi jatkossakin hyvä huolta. Nautit hyvästä olosta ja jaksamisesta.


Arjen ruokahuoltoon syntyy toimivia, aikaa ja energiaa säästäviä rutiineja


Suunnitelmallisuuden ja toistojen avulla sinulle syntyy ruoka-arjen pyörittämisen ympärille ja ruoanlaittoon automatisoituneita rutiineja, joiden avulla ruokahuolto sujuu kuin itsestään.


Säästät aikaa ja vaivaa eikä sinun tarvitse jatkuvasti stressata, tehdä valintoja ja päätöksiä, miettiä, säätää ja säheltää. Voit keskittyä tekemiseen ja siitä nauttimiseen.


Tämä kaikki mahdollistuu kahden yksinkertaisen välineen avulla: 1 viikon ruokasuunnitelmat ja 2. ruokasuunnitelman pohjalta laaditut ostoslistat. Näiden tekemiseen kuluu viikossa vain muutamia minuutteja, mutta niiden vaikutukset ovat merkittäviä arjen hyvinvoinnin kannalta.


Ja arvaa mitä?! Tästä olen valtavan innoissani.

Laitoimme nämä kaikki hyödyt myös yksiin kansiin. Teimme siitä kauniin sekä helposti käytettävän kokonaisuuden kalenterin kanssa. Haluat varmasti tietää mistä kyse, joten tästä pääset tutustumaan tähän ainutlaatuiseen tuotteeseen!  Suosittelen lämpimästi, että otat kalenterin avulla nämä kaikki hyödyt käyttöösi <3

-Helena Örmark (Koulutettu ammattijärjestäjä, ajankäytön valmentaja ja kasvatustieteen maisteri)